Plany.

Znacie powiedzenie: „Człowiek planuje, Pan Bóg się śmieje” ? Te słowa idealnie obrazują dwa dni, które spędziłem z Mercedesem C43 w wersji Cabrio.

Wszystko miałem starannie zaplanowane. Odbieram samochód. Wracam do pracy (eh…). Później wieczorne testy. Następnego dnia biorę wolne i jadę na zdjęcia w pierwsze miejsce, a później w drugie. W międzyczasie nagrywam POV na YouTube. Po powrocie szybka weryfikacja zrobionego materiału, a ostatniego dnia rano dogranie rzeczy, których będzie mi brakowało i oddanie samochodu. Plan idealny… No i się zaczęło.

Dzień 1. Nie zdążyłem wyjechać samochodem z parkingu przy salonie Mercedes-Benz Warszawa a już pierwsze krople deszczu pojawiły się na przedniej szybie. Czy zawsze jak mam cabrioleta to musi padać? Szybkie sprawdzenie prognozy pogody w telefonie. Uf… na szczęście następnego dnia miało być słonecznie.

Dzień 2. Piękna pogoda. Odpalam samochód. Dach w dół, kamerka na głowę, wyglądam jak idiota no ale trudno. Lecę robić zdjęcia… i dzwoni telefon. Nici z wolnego. Na pare godzin trzeba jechać pozałatwiać sprawy. Szybka kalkulacja, zmiana planów sesji zdjęciowych, jadę w sprawdzone miejsce, gdzie kilka miesięcy temu zabrałem RS7. 40 km za Warszawą, fajna droga, pusto, po obu stronach łąka. Przyjeżdżam na miejsce i… zamiast czystego widoku stoi wielka hala. Co tu zrobić… Przypomniałem sobie o innym miejscu. Jadę. Nowa lokalizacja, fajne tło z wielkimi kawałkami betonu. Ustawiam samochód, robie zdjęcia tyłu auta. Przestawiam Mercedesa, żeby przygotować inne ujęcie i… podjeżdża ochroniarz: „Panie! to teren wojskowy! Proszę odjechać.”, „Dobrze, dobrze, spokojnie, proszę  nie dzwonić po FBI, CSI i LPR już odjeżdżam”. Czas się kończy, robi się ciemno, a ja dalej mam trzy zdjęcia na krzyż. Trudno, dziś nagram wideo, a resztę zrobię jutro rano przed oddaniem samochodu do parku prasowego.

Dzień 3. Leje…

Mimo wszystko, C43 I LOVE YOU!

mercedes, mercedes amg, amg, c43, amg c43, cabriolet

C43.

Mercedes klasy C ze znaczkiem AMG w wersji Cabrio dostępny jest w trzech wariantach. Dwóch hardcorowych wersjach C63 i C63 S, w których pod maską znajduje się silnik 4.0 V8 BiTurbo o mocy 476 i 510hp, (w obu przypadkach moc przekazywana jest na tylną oś) i jedną bardziej ucywilizowaną, czyli testowane przeze mnie C43. W przeciwieństwie do dwóch starszych i wyrośniętych braci, C43 zostało wyposażone w widlastą szóstkę o pojemności trzech litrów, którą wspomagają dwie turbiny. Pod maską C43 znajduje się dokładnie taka sama jednostka V6 jaką miałem okazję testować w Mercedesie GLC43, o którym możecie przeczytać tutaj. Podobnie jak w przypadku GLC43 kierowca otrzymuje do dyspozycji 367 koni, 520Nm, napęd na cztery koła 4Matic i bardzo dobrą 9 biegową skrzynię automatyczną. Dzięki takim parametrom czas od 0 do 100 km/h można osiągnąć w ok. 4.8s (dane producenta). Mój test 0-100 zostawiłem sobie na poranek tuż przed oddaniem auta, co było duuużym błędem. Warunki pogodowe były straszne. Deszcze mocno padał, ale mimo ulewy udało mi się osiągnąć czas 5.09s. Uważam, że to całkiem niezły wynik, jak na śliską nawierzchnię, aktywne esp i brak systemu launch control.

mercedes, mercedes amg, amg, c43, amg c43, cabriolet

Dzięki świetnemu napędowi 4matic, samochód nawet w słabych warunkach atmosferycznych prowadzi się pewnie, a kierowca nie musi walczyć o przeżycie podczas pokonywania zakrętów. Wiem coś o tym, bo przez większość testu jeździłem po mokrym asfalcie i musze przyznać, że ani razu samochód nie wpadł w niekontrolowany poślizg (95% czasu spędziłem w trybie Sport+). Co ciekawe system 4matic rozdziela moc w stosunku 31% przód, 69% tył, dzięki temu przy umiejętnej jeździe możemy znaleźć trochę smaczków charakterystycznych dla samochodów RWD. Bardzo dobry napęd na obie osie sprawia, że C43 jest samochodem bardziej uniwersalnym niż C63. Może cabriolet z miękkim dachem to nie najlepsze auto do jazdy zimą, ale wersja Sedan, Estate albo Coupe to idealne dailycar’s na wszystkie pory roku. Prawdziwa petarda.

mercedes, mercedes amg, amg, c43, amg c43, cabriolet

Jak lubisz.

Zmienną charakterystykę C43 możemy osiągnąć przez wybór odpowiedniego trybu jazdy. Inżynierowie Mercedes’a stworzyli 5 trybów: Eco, Comfort, Sport, Sport+ i Individual. Każdy tryb zmienia charakter samochodu przez modyfikację parametrów takich, jak: szybkość pracy skrzyni, reakcja na gaz, poziom wspomagania kierownicy i twardość zawieszenia.

Tryb Eco jest najbardziej ospały. Po wciśnięciu gazu prawie nic się nie dzieje, ale dzięki temu można oszczędzić nieco paliwa, udając, że dbamy o środowisko. W tym trybie spędziłem 30s, bo włączył mi się przez przypadek. Jakbym chciał być eko to bym kupił rower. Tryb Comfort, dedykowany jest do codziennej jazdy. Samochód pozostaje dynamiczny a skrzynia pracuje delikatnie i bardzo płynnie. Idealny opcja do spokojnego przebijania się przez miasto. Po włączeniu trybu Sport wyostrza się reakcję na gaz, zmiany przełożeń są szybsze a kierownica stawia trochę większy ale bardzo przyjemny opór.

mercedes, mercedes amg, amg, c43, amg c43, cabriolet

Jedynym słusznym trybem jazdy jest Sport+. Po jego wałczeniu auto staje się gotowe do zabawy na 110%. Wszystkie systemu reagują natychmiastowo, wydech wspaniale mruczy ale… w tym trybie trzeba nauczyć się zupełnie innej obsługi samochodu. Podczas ruszania w Sport+ kierowca musi umiejętnie operować pedałem gazu, jeśli zrobi to niepewnie auto od razu zacznie szarpać. Pół biedy jeśli nikogo nie będzie w pobliżu, ale jak koledzy zobaczą AMG robiące kangura to mamy gwarantowane docinki przez najbliższe pół roku. Skrzynia biegów w trybie Sport+ zmienia przełożenia w ułamku sekundy i utrzymuje najniższy możliwy bieg przez najdłuższy okres czasu. Dlatego czasami wysokie obroty silnika mogą być zupełnie nieadekwatne do sytuacji na drodze.

Niezależnie od wybranego trybu jazdy kierowca może dostosować twardość zawieszenia do swoich potrzeb. Dostępne są trzy poziomy twardości. Różnice między nimi są odczuwalne, szczególnie na nierównej nawierzchni, której w Warszawie nie brakuje.mercedes, mercedes amg, amg, c43, amg c43, cabriolet

Look.

Ktoś się przyłożył do konfigurowania tego egzemplarza C43. Z zewnątrz piękny metalizowany lakier w odcieniu „Błękit kawansytu”, granatowy dach, aluminiowe elementy ozdobne i 19″ felgi AMG twin-spoke. W takim zestawieniu auto prezentuje się bardzo dostojnie, nie jest krzykliwe i nie rzuca się w oczy. Dla mnie to zaleta.

Wewnątrz konfiguracja idealna. Jasna skóra, która pięknie komponuje się z ciemną karoserią. Aluminiowe elementy ozdobne z dodatkiem czarnego matowego drewna jesionu. Klasa sama w sobie. Wyglądała to dużo lepiej niż jasne carbonowe wykończenia, które miałem w GLC43. Włókno węglowe zostawmy dla modeli oznaczonych cyframi sześć i trzy.

Podobnie jak w przypadku GLC43 wersja którą jeździłem była wyposażona we wszystkie opcje świata: dużą czytelną nawigację, systemy wspomagające kierowcę, asystent parkowania, AIRCAP, system ogrzewania karku AIRSCRAF, wentylację foteli, świetnej jakości kamery 360, headup display, audio Burmester, reflektory LED ILS, wygodną sportową kierownicę AMG i wiele, wiele innych. Żeby wymienić wszystkie opcje potrzebny byłby oddzielny wpis na blogu.mercedes, mercedes amg, amg, c43, amg c43, cabriolet, car interior

Jednak opcja, która jest absolutnym must have to sportowy układ wydechowy AMG Performance. Opcjonalny wydech AMG całkowicie zmienia brzemienie silnika. Jeśli chcemy, żeby C43 spokojnie mruczało bo jedziemy z mamą na zakupy, to pozostawiamy wydech zamknięty i mama będzie zadowlona. Jeśli już podwieziemy mamę pod sklep i chcemy sprawdzić czy działają alarmy w samochodach na podziemnym parkingu to wciskamy guzik tzw. „lornetę”, klapka w wydechu się otwiera i wtedy zaczyna się zabawa. Strzały, ryk silnika i inne fajerwerki. Kocham ten dźwięk! Tylko uwaga, jest naprawdę głośno! Wydech Performance (6283 pln) to pierwsza rzecz jaką należy zaznaczyć podczas konfiguracji auta, a kto tego nie zrobi i zamówi C43 ze zwykłym wydechem automatycznie zgarnia nagrodę frajera gapy roku. Kupno aktywnego wydechu ma jeszcze jedną zaletę, pozwala zaoszczędzić trochę pieniędzy. Konfigurując auto nie będzie konieczności zakupu nagłośnienia Burmester, bo i tak podczas jazdy nagłośnienie będzie cały czas wyłączone, a podróż będą umilały dźwięki wydobywające się z końcówek rur wydechowych. Może filmik nie oddaje w całości dźwięku V6 z wydechem AMG Performance ale brzmi to mniej więcej tak:


Cennik Mercedes-AMG C43 w wersji Cabriolet startuje od 325 800 pln. Za tą kwotę dostaniemy pakiet zewnętrzny i wewnętrzny AMG, czarny lakier, 18″ felgi AMG ze stopów lekkich, skórzaną czarną tapicerkę, aluminiowe wykończenia wnętrza, czarne poszycie dachu, tylny spoiler, sportowy układ wydechowy (ale nie ten jedyny słuszny), czarną podsufitkę, bluetooth, odtwarzacz cd, ledowe światła i tempomat. Całkiem nieźle, ale żeby faktycznie cieszyć się Mercedesem trzeba dołożyć trochę przydatnych bajerów. Tutaj możecie zobaczyć moją konfigurację.

mercedes, mercedes amg, amg, c43, amg c43, cabriolet, c63Mercedes-AMG C43 to genialne auto z napędem na cztery koła, fantastycznym silnikiem i bardzo szybką skrzynią biegów. Dzięki opcjonalnemu układowi wydechowemu AMG Performance za pomocą jednego przycisku możemy zmienić maszynę w agresywną bestię. Po kilku minutach od wyjechania za szlaban salonu Mercedes’a wysłałem sms do mojego kolegi Michała (aka. @michalwar): „Leje, burza ale ogólnie in LOVE!” i tak właśnie było. W C43 zakochacie się od pierwszego kilometra!

mercedes, mercedes amg, amg, c43, amg c43, cabriolet

C43 na YouTube.

Filmiki możecie znaleźć na WarsawCars’owym kanale na YouTube. Jeśli jeszcze nie subskrybujecie mojego kanału to klikajcie!

 


Suche fakty:

Silnik: V6 BiTurbo, Pojemność: 2996 cm3, Moc: 367hp (5500-6000rpm), 520Nm (2000-4200rpm), 0-100 km/h: 4.9s, Vmax: 250 km/h (blokada), Skrzynia: automatyczna 9G-Tronic (9 biegów), Napęd: 4matic, Paliwo: Benzyna


C43. I love you!
dźwięk aktywnego wydechuelastyczność V6stkiidealny dailycarbrak emulatora dźwięku silnikanapęd 4matic
system multimedialnybrak miejsca z tyłumały bagażnik
83%Love it!
#carspotting_fame74%
#silnik83%
#skrzynia_biegów81%
#prowadzenie86%
#fun90%
#wygląd82%
Ocena czytelników 21 Głosów
88%