Dobiegają końca targi motoryzacyjne we Frankfurcie. Z tej okazji przygotowałem krótki opis najciekawszych wg mnie premier zaprezentowanych na tegorocznych targach. Takie małe Frankfurt TOP9. Kolejność losowa.

Renault Megane RS

O nowym RSie już pisałem (tutaj), ale oficjalny debiut miał na targach. Pod maską 1.8 turbo o mocy 280 koni. Nowy hothatch od Renault w salonach ma pojawić się pod koniec tego roku.
Hyundai i30 N
Nie jest to marka, którą dotychczas bym na WarsawCars’ach wspominał, ale ten hothatch zapowiada się całkiem interesująco – 2.0 turbo o mocy 275 koni (z pakietem performance) i 6.1 sek do setki robi z niego naturalnego konkurenta np. GTI Clubsport. Ciekawe jaki będzie “w praniu”.
BMW M5
Też zdjęcia wyciekły przez Frankfurtem, ale światowa premiera odbyła sie na targach. Silnik 4.4 V8 biturbo, 600 koni, 3.4 sek. do setki, 11.1 sek. do 200 i pierwszy raz napęd na cztery koła (z odłączaną przednią osią).
Mercedes-AMG Project ONE
Najnowszy hipersamochód od Mercedesa, z silnikiem 1.6 V6 rodem z F1 (kręci się do 11,5k RPM) i czterema silnikami elektrycznymi. Łaczna moc tego zestawu to 1000 koni, a silnik wg inżynierów AMG ma co 50 tys. kilometrów wymagać remontu.

Audi R8 V10 RMS
Nowość od Audi czyli R8 z napędem na tylną oś. Ciekawe czy fani latania bokiem szukający samochodów z mocną fałdziesiątką zaczną patrzeć bardziej przychylnym okiem w stronę dilerów Audi. Powinni bo 5.2 litrowy silnik o mocy 540hp i przyspieszeniu do setki w 3.7s to całkiem miły zestaw. Ma powstać raptem 999 sztuk w wersji Coupe i Spyder.

Ferrari Portofino

To następca Californii T, tym razem chyba bardziej skierowany do europejskiego nabywcy, bo nazwą nawiązuje do znanego włoskiego kurortu. Wygląda zdecydowanie mniej pozersko od poprzednika. Podobnie jak California T ma silnik 3.9 V8, ale rozkręcony tym razem aż do 400 koni. Setka w 3.5 sekundy i vmax 320 km/h robią wrażenie. Ciekawe czy poleci wspomniane 320 km/h z otwartym dachem.
Audi RS4 Avant
Silnik 2.9 V6 z RS5 o mocy 450 koni opakowany w nadwozie, które zmieści całą rodzinę i jej bagaż. Trochę za ciężkie (1790 kg) i za wolne (4,1 sek. do setki), ale i tak jeździłbym.
Porsche 911 GT3 Touring Package
Na pokładzie oczywiście manualna skrzynia biegów i silnik 4.0 N/A o mocy 500hp, który kręci się do 9000rpm. 0-100 w 3.9s, vmax 319km/h. Tylnego skrzydła brak. Jak kupiłeś 911R z drugiej ręki to bardzo mi przykro. Kurcze, dziwnie wygląda GT3 bez porządnego skrzydła…
Koncepty BMW
Tutaj tez było bardzo ciekawie. We Frankfurcie mogliśmy zachwycać się nowym BMW X7, czyli podejściem bawarczyków do SUVa w wersji luksusowej, BMW 8 – który zapowiada sie na sportowe granturismo oraz nowym roadsterem czyli Z4, które tworzy się razem z Toyotą (tam posłuży za bazę pod nową Suprę).
 
/foto. materiały prasowe poszczególnych marek/