W piątym Moto Weeku same niemieckie propozycje. Poprawię się następym razem :).

Alpina B7

Wraz z liftem BMW serii 7 nie mogło zabraknąć nowej Alpiny B7. Silnik 4.4 V8 rozkręcony do 600 koni to teraz najmocniejsza jednostka jaką 7mka będzie miała do zaoferowania. Niestety mocarne M760Li z V12 ze względu na filtr GPF zaoferuje tylko 585 koni, zamiast dotychczasowych 610. Nowa Alpina robi setkę w 3.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 312 km/h. Nieźle :).

BMW X3M/X4M

BMW pokazało pierwsze w historii „pełne” czy jak kto woli „prawdziwe” Mki w modelach X3 i X4. W standardowej dostaniemy 480 koni z silnika 3.0 R6, natomiast w wersji Competition będzie to aż 510 koni. Czasy do setki nie imponują na tle innych szybkich modeli BMW, ani konkurencji. Odpowiednio 4.2 i 4.1 sek to gorzej niż w przypadku konkurencyjnego Mercedesa-AMG GLC, który w wersji 63 osiąga setkę w 4 sekundy, a w 63 S zajmuje mu to tylko 3.8 sek.  Taki sam czas do setki jak GLC 63 S ma też Alfa Romeo Stelvio Q.

Mercedes G350d

Do polskich salonów zawitała „ekonomiczna” wersja Gelendy z oznaczeniem 350d. Ma ona pod maską nowy silnik diesla R6 o pojemności 2.9 litra i mocy 286 koni co pozwala na osiągnięcie setki w 7.4 sek. Nieźle. W poprzedniej generacji najszybszy diesel potrzebował na to samo az 8.8 sek. Średnie spalanie z kolei ma wynieść poniżej 10 litrów. Cena od 484 500 zł, czyli około 60 tysięcy mniej niż za G500 i ponad 260 tys. mniej niż za AMG G63 (którego test znajdziecie tutaj).