Dziś w Moto Weeku wycieczka po amerykańskim rynku i nowościach, których nie ma u nas w sprzedaży wraz z pytaniem „why we can’t have nice things” ;). Jest też nowość od BMW. Poprzednie wydania Moto Weeka tutaj.

Volkswagen Atlas Cross Sport

Budżetową wersję Audi Q8 pod nazwą Volkswagen Atlas Cross Sport mogą już zamawiać Amerykanie. To wersja „coupe” modelu Atlas, który został zaprezentowany jakiś czas temu. Pod maską do wyboru wolnossące, 280-konne 3.6 V6, lub 2.0 R4 turbo o mocy 240 koni.

Ceny nie są jeszcze znane, ale pewnie będa minimalnie wyższe od zwykłego Atlasa, który startuje od 34 tysięcy dolarów. U nas, za takie pieniądze to byłby niezły hit. 5-metrowa fura w cenie kompaktu :).

Dodge Challenger by MOPAR

Aktualna generacja Dodge’a Challengera produkowana jest już 11 lat, ale trzeba przyznać, że nadal wygląda świeżo. Teraz na amerykański rynek wjeżdza edycja Mopar bazująca na modelu R/T Scat Pack.

Pod maską 6.4 HEMI V8 o mocy 485 koni, manual 6 biegów lub 8-stopniowy automat i masa MOPARowych dodatków takich jak specjalny wlot powietrza, felgi 20 cali, niebieskie pasy na karoserii, dodatkowe rozpórki czy usztywnione sprężyny, które mają pozytywnie wpływać na prowadzenie. Cena bardzo atrakcyjna – 45,835$.

STI 209

Także w Stanach można zamawiać już Subaru STI S209, czyli najszybszy seryjny model w tej generacji i kolejny po Type RA, która jest niedostępny w Europie.

Pod maską tradycyjnie boxer 2.5 litra tyle, że o mocy zwiększonej do 341 koni, z fabrycznym systemem natrysku wody na intercooler sterowanym łopatką przy kierownicy (foto poniżej).

S209 ma też dedykowane opony Dunlop i 19 calowe złote felgi, zawieszenie Bilstein, hamulce Brembo i spory karbonowy spoiler z tyłu.

Cena tej specjalnej edycji to 64,5 tys. dolarów. Będzie 209 egzemplarzy.

BMW 2 Gran Coupe

Od paru lat w Chinach i Meksyku można kupić całkiem nieźle wyglądające BMW 1 Sedan, my natomiast dostaniemy BMW 2 Gran Coupe, które niestety nie wygląda jak mała wersja modelu 8 czy 6, ale jak miniaturka BMW X4 połączona z BMW 3 GT. Co nie jest moim zdaniem zaletą. Napęd przedni lub xDrive, pod maską trzy i czterocylindrówki. Najlepsza wersja M135i będzie mieć 306 koni.