Święta, święta i po świetach. Po Sylwestrze tez. Więc jest nowy Moto Week. Za wiele się w ostatnim czasie nie dzialo, ale jest poliftowe Lambo z tylnym napędem, duży SUV od Genesisa i turecka odpowiedź na Teslę.

Lamborghini Huracan Evo RWD

Lamborghini pokazało tylnonapędowego, poliftowego Huracana. Teraz oficjalnie nosi on oznaczenie RWD zamiast LP 580-2.

Ma on tak samo jak poprzednia wersja 5.2 V10 o mocy 610 KM, czyli 30 koni mniej od wersji z napędem na cztery koła, ale też 30 koni wiecej od „starego” LP 580-2.

Przyspieszenie do setki to 3.3 sek. (czteronapędówka potrzebuje na to samo 2.9 sek.). Z plusów względem wersji AWD mamy zmodyfikowaną kontrolę trakcji, która ma pozwolić na spore poślizgi i cenę niższą o ponad 50 tysięcy dolarów (w USA).

Genesis GV80

Genesis, czyli marka premium Hyundaia jest już 5 lat na rynku, ale nie oferowała dotychczas SUVa, czyli tego co najbardziej przez klientów w tym segmencie pożądane.

Zmienia się to wraz z modelem GV80, który ma być konkurencją dla Audi Q7, BMW X5 czy Volvo XC90. Jeśli chodzi o wielkość grilla to zdecydowanie wygrywa :). Silnikowo dla każdego coś miłego – ma być dostępny 3 litrowy diesel o mocy około 280 koni, benzyna 2.5 o mocy około 300 koni oraz druga, 3.5-litrowa, z mocą w okolicach 380 koni. Wnętrze ma trochę z Audi, trochę z BMW, trochę z Range Roveram czyli jak to w koreańskich markach często bywa miks. Ale całkiem udany. Ciekawe czy ten model będzie można kupić u nas.

Elektryczny TOGG

Turcja raczej nie kojarzy się nam ze zbyt wybitnymi produktami motoryzacyjnymi (pozdro Tofas Dogan), ale nowy elektryczny SUV marki TOGG, który będzie produkowany w tym kraju zapowiada się naprawde nieźle.

Platforma została zbudowana od podstaw przez tureckich inżynierów, natomiast za nadwozie odpowiada włoska Pininfarina. Będa dwie wersje do wyboru – 200-konna z napędem na tył i około 300 km zasięgu oraz 400-konna z napędem na wszystkie koła i 500 km zasięgu. Seryjna produkcja ma ruszyć w 2022 roku.