W nowym Moto Weeku o boomie na hybrydy doładowywane z gniazdka (i bardzo sensownie wycenionym Audi Q5 TFSI e), Foresterze Ultimate Customized Kit Special, VW Golfie GTI ósmej generacji i nowym, większym silniku w Boxsterze i Caymanie GTS.

Wszyscy chcą być PHEV

W polskim cenniku Audi pojawiło się Q5 TFSI z literką e, czyli benzynowy silnik 2.0 z systemem hybrydowym plugin. 50 TFSI e ma 300 koni i osiąga setkę w 6.1 sek, natomiast 55 TFSI e to już 367 koni, 5.3 sek. do setki. 40 km zasięgu na samym prądzie brzmi nieźle. A bazowa cena 231 100 zł za wspomaganą elektrycznie wersję 50 TFSI i 259 900 zł za 55 TFSI jeszcze lepiej. Dla porównania, szybsze raptem o 0.2 sek. SQ5 z 3.0 TDI kosztuje 342 600 zł.

Niestety w przypadku hybryd tego typu, osiągi na wyładowanych bateriach mocno spadają, tak więc jestem ciekawy jak bardzo będzie to odczuwalne w przypadku TFSI z literką e. Te same silniki zmierzają też do Audi A6 i A7, a nawet A8.

Jak widać po ruchach nie tylko Audi i właściwie wszystkich producentów premium, ale nie tylko (na rynek zmierza między innymi Fiat Panda czy Renault Clio w wersji doładowywanej z gniazdka), środek na spełnienie restrykcyjnych norm dwutlenku węgla w UE został już znaleziony. Oczywiście ponownie wyniki laboratoryjne nie będą miały specjalnego przełożenia na jazdę typowego użytkownika samochodu, ale papier wszystko przyjmie :).

Forester to jest gość

Na niedawno zakończonych targach motoryzacyjnych w Singapurze można było podziwiać Subaru Forester Ultimate Customized Kit Special (edition). W skrócie FUCKS. Ma on między innymi felgi Enkei, przyciemnane lampy, zamszową tapicerkę czy specjalny zestaw audio.

Już miałem wykładać gotówkę, ale niestety parę dni temu Subaru wydało komunikat, w którym przeprasza za „niefortunną sytuację”, zapewnia, że model nie pojawi się w sprzedaży pod tą nazwą, a odpowiedzialność za pomysł na FUCKSa zrzuca na Singapurski oddział marki. So sad.

Mocniejszy Boxster i Cayman GTS

Porsche idzie wbrew trendom i parę dni temu ogłosiło, że podmienia 2.5 B4 turbo na wolnossące, sześciocylindrowe 4.0 w Porsche Boxsterze i Caymanie GTS. Zamiast 365 koni, będzie teraz do dyspozycji aż 400, ale za to zabraknie skrzyni PDK, która była w opcji z mniejszym silnikiem. Teraz GTS ma tylko manual. Setka w 4.5 sek. Ceny od 407 tysięcy za coupe i 410 tys. za roadstera.

VW GTI 8

Choć wygląd nowej generacji Golfa znamy już od paru miesięcy, to wersja GTI była okryta tajemnicą. Zmieniło się to w tym tygodniu, kiedy na Insta @wilcoblok wylądowały szpiegowskie foty nowego hothacza VW.

Wygląda zadziornie, ale fanem felg nie jestem. Oficjalna premiera dopiero w marcu na targach w Genewie.