Jedziemy z czterdziestym Moto Weekiem, a w nim jak zawsze piguła ciekawych informacji motoryzacyjnych z ostatnich dni.

Terenowe Alpine

Sportowego samochodu z centralnym silnikiem w wersji allroad jeszcze nie było. Ale już jest. Alpine A110 SportsX ma podwyższony o 60 mm prześwit, opony o wyższym profilu i bagażnik na narty. Pod maską 1.8 turbo 252 KM. O AWD producent nic nie wspomniał, ale często widuje pisane zupelnie serio opinie różnych znawców, że np. BMW M3 idealnie nadaje się na wypady na narty w Alpy, to co dopiero takie Alpine ;).

SportsX to na razie model koncepcyjny, ale nie takie rzeczy trafiały do produkcji (Nissan Murano Cabrio czy BMW X6 też kiedyś wydawały się zupelnie zbędne, a teraz zarówno SUVów cabrio jak i „coupe” jest pełno), tak więc kto wie…

Spy shoty nowej E-Klasy

Kolejny wyciek fot z fabryki – tym razem poliftowej klasy E. Tyłeczek wersji AMG ze światłami w stylu nowej klasy A wygląda nieźle. Z przodu z kolei mamy typowy dla świeżych AMG grill „panamericana”. Jeśli chodzi o środek to bardzo dokładnie wiemy jak będzie wyglądać nowa, sześcioramienna kierownica – wygląda na to, że niektórzy mają części zamienne jeszcze przed premierą danego modelu… :) Czekamy na oficjalne foty.

 

Nowy Seat Leon

Seat pokazał nowego Leona i jak to już bywa w hiszpańskiej marce, jest on chyba zapowiedzią kolejnego „rebootu” stylizacyjnego. Nowy model poza linią szyb, właściwe nie nawiązuje do poprzednika, jest mocno wygładzono i przypomina np. Hyundaia I30. Środek z kolei nawiązuje do najnowszego Golfa ósmej generacji.

Z tyłu mamy charakterstyczne dla wszystkich nowych VAGów światła połączone blendą przez cały bagażnik. Z kolei nazwa modelu jest teraz stylizowana na pismo odręczne – jak dla mnie nie wygląda to zbyt dobrze. Pod maską na razie nic ciekawego – najmocniejszy silnik to 1.5 TSI 150 koni, ale niedługo ma być wersja PHEV i Cupra o mocy 245 KM.