W Moto Weeku z numerem 48 jak zwykle piguła newsów motoryzacyjnych, których mimo koronawirusowego kryzysu nadal nie brakuje :). Poprzednie Moto Weeki znajdziecie tutaj.

Startuje produkcja nowego Polestara

Polestar najwyraźniej wziął sobie do serca moje słowa o tym, żeby wziął się w garść ;) i w końcu ruszył z produkcją modelu 2 w swojej fabryce w chińskim Luqiao.

O ile zaraz po premierze Polestar 2 byl opisywany  w mediach jako crossover, czy nawet SUV, to sam producent określa go mianem fastbacka. Dla mnie to po prostu nowoczesna wariacja na temat Volvo S40 (i dziwne, że szwedzki producent nie zdecydował się na sprzedawanie go pod swoją marką).

Polestar 2 ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 408 koni co zapowiada niezłe osiągi, a baterie mają zapewnić 470 km zasięgu. Ciekawe kiedy doczekamy się go w Europie.

Genesis G80 w pełnej krasie

We wtorek marka premium Hyundaia, czyli Genesis oficjalnie zaprezentowała swojego nowego luksusowego sedana oznaczonego G80.

W pełnej krasie przypomina on trochę Citroena C6. Trudno powiedzieć jednoznacznie czy to zaleta czy wada – w każdym razie zwraca uwagę.

Pod maską calkiem ciekawie – benzyna 2.5 R4 turbo o mocy 304 koni, 3.5 V6 turbo o mocy 380 koni oraz diesel 2.2 R4 210 koni. Napęd na tył lub AWD. Z wartych uwagi bajerów, audio od firmy Lexicon i uczący się tempomat, ktory będzie przyswajał styl jazdy kierowcy (podobno bez „niebezpiecznych wzorców” więc raczej bez szans na tryb typowego przedstawiciela handlowego czyli siedzenia komuś na tyłku na autostradzie i nieużywania kierunkowskazów przy zmianie pasa ;)). W Korei dla posiadaczy tego modelu będzie dostępna ciekawa funkcja – przy tankowaniu nie będą musieli iść do kasy, a zapłacą poprzez system multimedialny G80.

W Korei Południowej ceny G80 w przeliczeniu na złotówki startują od około 180 tysięcy złotych. Zobaczymy jak będzie u nas.

DTM w Eleven

Znany fanom F1, ligi hiszpańskiej czy włoskiej kanał Eleven Sports poinformował o zakupie praw do wyścigów serii DTM – czyli tych, gdzie ma pojawić się Robert Kubica.

W tym roku zmagania w ramach Deutsche Tourenwagen Masters będą toczyć się w weekendy. W piątki będą odbywać się treningi, a zawody w soboty i niedziele. Każdy z tych dwóch dni rozpocznie się od sesji kwalifikacyjnej i zostanie zwieńczony odrębnym wyścigiem. Jak informuje nadawca w komunikacie prasowym, sezon zacznie się w weekend 10-12 lipca w na torze Norisring w Niemczech, a zakończy 13-15 listopada na włoskim torze Monza. Miejmy nadzieję, że koronawirus nie pokrzyżuje tych planów.