W Moto Weeku z numerem 55 przeczytacie o wielkim Mercedesie z malutkim silniczkiem, muskularnym SUVie od Audi podkręconym przez ABT i kolejnej odsłonie Porsche 911 Targa.

Targa w nowej odsłonie

Nowe Porsche 911 Targa to kolejna „wirtualna” premiera ostatnich tygodni. Pierwotnie model miał być zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Pekinie.

Jaka jest Targa każdy wie – jak każda 911tka zachowała przez ponad 60 lat od swojej premiery charakterystyczne cechy. Ja bardzo lubię ta odmianę 911-tki, choć w przypadku najnowszej serii 992 trochę martwi mnie ten przesadnie „garbaty” tył. Zobaczymy jak to będzie wyglądać live. Pod tylną klapą 3.0 B6 twinturbo o mocy 385 koni (Targa 4) lub 450 koni (Targa 4S). Setka odpowiednio w 4.2 i 3.6 sek. czyli o 0.1 i 0.4 sekundy szybciej niż w przypadku poprzedniej generacji.

Półtoralitrowy CLS

Mercedes chyba „nie ma miłości” dla CLSa. Najpierw pozbawił najnowszą generację modelu silników V8, a teraz debiutuje CLS 260 z … czterocylindrowym silnikiem 1.5 turbo. 184 konie z tej kosiareczki rozpędzą blisko dwutonowy samochód do setki w 8.7 sek.

Ciekawe, czemu model nie ma oznaczenia 200, co dotychczas oznaczało w Mercedesie poziom mocy w okolicach 180 koni, a 250 było zarezerwowane dla samochodów powyżej 200 koni. Tutaj natomiast mamy już oznaczenie 260 mimo mocy 184 KM.

Ta wersja silnikowa CLSa jest przeznaczona na rynek chiński, ale np. nowe oznaczenia Audi w stylu 40 TFSI dla silnika 2.0, też zaczęły się właśnie tam, więc można spodziewać się, że z czasem podobne „atrakcje” znajdą się także na innych rynkach. Co ciekawe, w chińskim konfiguratorze na wizualizacjach CLS 260 jako jedyny nie ma żadnych oznaczeń wersji z tyłu. Jakby sam Mercedes przyznawał, że trochę nie wypada ;).

Jeszcze mocniejsze RS Q3

ABT wzięło na warsztat nowe Audi RS Q3 Sportback. Moc 2.5 litrowego, pięciocylindrowego silnika została zwiększona z 400 do 440 koni co skróciło sprint do setki z 4.5 do 4.3 sekundy. Z kolei ogranicznik prędkości maksymalnej został przesunięty z 250 na 285 km/h. Ładnie, choć czas do setki na tle hothaczy takich jak Mercedes-AMG A45S nie imponuje – no ale gabaryty SUVa robią swoje.

Jeśli chodzi o zmiany na zewnątrz to mamy tylko nowe felgi w rozmiarze 20 lub 21 cali. Te z fot prasowych niezbyt mi się podobają.