W nowym Moto Weeku jak zwykle coś dla fanów szybkich fur – w wersji na tor i na wycieczkę z rodziną. Jest też Toyota. A poprzednie newsowe paczki znajdziecie tutaj.

Nowe Maserati

Maserati powoli dozuje informacje o swoim nowym modelu z oznaczeniem MC20. Kilka dni temu pokazali nową fotę, ale nie dość, że samochód na niej jest oklejony foliami ochronnymi to jeszcze do kompletu nieostry :).

MC20 ma stanowić punkt od którego zaczyna się nowy etap w historii Maserati. Będzie to też pierwszy supercar marki od czasów modelu MC12, który powstał 15 lat temu w 50 egzemplarzach. Pod maską MC20 ma znaleźć się nowy silnik V6 biturbo o mocy okolo 600 koni. Premiera nowego Maserati miała odbyć się już w tym miesiącu, ale ze względu na koronawirusa spodziewana jest we wrześniu. Jest na co czekać.

Szybki duży SUV od Alpiny

Alpina wzieła się za BMW X7 M50i i tak powstał nowy model XB7. Silnik 4.0 V8 zamiast 530 ma aż 621 koni mechanicznych, moment obrotowy wzrósł z 750 do 800 Nm, a czas 0-100 spadł od 0,6 sekundy – do 4.2 s. Tak samo do sety rozpędza sie Mercedes-AMG GLS 63, który ma 612 KM, także z 4-litrowej V8mki.

Cena Alpiny XB7 startuje od 155 tysięcy euro.

Toyota szaleje

Kiedy kolejne marki z powodu coraz to bardziej restrykcyjnych norm ekologicznych w UE znacząco ograniczają liczbę dostępnych modeli (albo wręcz się wycofują, jak Infiniti), Toyota zdaje się tym nie przejmować i poczyna sobie coraz śmielej. Po nowej Camry, Suprze, Yarisie GR czy 300-konnej RAVki4 teraz dostaniemy Highlandera.

To duży, prawie pięciometrowy SUV z miejscem dla 7 osób. W Ameryce jest oferowany z silnikiem 3.5 V6, natomiast my będziemy musieli się zadowolić hybrydowym 2.5 R4. 244 konie pewnie nie zapewnią sportowych osiągów, ale Highlander nie powinnien być też „zamulaczem”. W europejskich salonach nowy SUV Toyoty ma się pojawić w przyszłym roku.