W nowym Moto Weeku z numerem 57 świeżutka premiera od BMW oraz limitowana gratka od Porsche. Poprzednie wydania znajdziecie tutaj.

Nowa „czwórka” oficjalnie

Jest już nowe BMW 4, którego „wycieknięte” zdjęcia mogliśmy oglądać już ponad pół roku temu. Tak jak się spodziewacie, mamy wielkie przednie nerki, choć w wersji shadow line nie robią aż takiego wrażenia jak w srebrnej. Cały samochód wydaje się natomiast optycznie mniejszy niż poprzednik (mimo, że urosł minimalnie w każdą stronę) i jakoś trochę brakuje mu sportowego sznytu. Małe, schowane głęboko koła, linie nadwozia trochę z Mazdy 3, trochę z Lexusa RC… No ale tak jak zwykle, dopiero live okaże się jak to będzie wyglądać.

Pod maską do wyboru trzy silniki benzynowe – 420i (184 konie), 430i (258 koni) i M440i (375 koni) oraz jeden diesel wspomagany systemem mild hybrid (420d, 190 koni). W przyszłym roku mają pojawić się tez mocniejsze diesle 430d i 440d. M440i będzie dostępne tylko z napędem na cztery koła, natomiast 420d będzie miała go w opcji. 420i i 430i przynajmiej na razie będą oferowane tylko jako RWD. Co ciekawe, nowa 4ka nie będzie już dostępna z manualem, a tylko 8-stopniowym automatem Steptronic.

Limitowana Targa

Porsche zaprezentowało świeżutką Targę 4S w wersji Heritage Design, która nawiązuje do historii marki. Na zewnątrz uwagę zwraca lakier Cherry Metallic, choć nie jest on „obowiązkowy” oraz numer startowy, który można dowolnie spersonalizować. Do tego efektowne felgi Carrera Exclusive Design w rozmiarze 20 cali z przodu i 21″ z tyłu. W środku z kolei mamy między innymi dwukolorową tapicerkę wykończoną sztruksem oraz obrotomierz z zielonym podświetleniem, co ma nawiązywać do modelu 356.

Powstaną 992 egzemplarze nowej Targi w wersji Heritage Design. Cena startuje od 903 tys. złotych.