W nowym Moto Weeku o Volkswagenie Golfie R ósmej generacji, oraz sposobie na taniego Bentleya. Poprzednie zestawy świeżych newsów z motoryzacynego świata tutaj.

Mocny Golf

W najnowszej generacji Golfa brakowało jeszcze tylko tego z literką R. Ale już jest. Pod maską 2.0 TSI o mocy 320 koni i skrzynia DSG z siedmioma przełożeniami.

Setka w 4.7 sekundy, czyli bez szału – poprzednia generacji w wersji „pre-WLTP” (o mocy 310 KM) robiła ją o 0.1 szybciej.

Nowa generacja Rki jest za to 17 sekund szybsza na Nurburgringu (7:53) i ma specjalny tryb do jazdy po nim. Może kiedyś jeszcze będzie można tam pojechać i to sprawdzić zamiast wysiadywać w domu ;).

Z innych ciekawostek mamy też tryb drift i nowy napęd na cztery koła z R-Performance Torque Vectoring, czyli „szperą”.

Bentley za 35 tysięcy złotych

… w skali 1:8 :). Brytyjski producent od niedawna oferuje serię modeli Continental GT w skalach 1:8, 1:43 i 1:64. Te największe można skonfigurować i wybrać kolor lakieru, wykończenie wnętrza, foteli czy wzór felg. Czas oczekiwania na model w skali 1:8 to do 5 miesięcy, koszt 7 tysięcy funtów, czyli trochę ponad 35 tysięcy złotych. To co, nowa Toyota Aygo, czy Bentley Continetal GT w skali 1:8?

PS. Jest jeszcze jedno rozwiązanie, gdybyście chcieli zasmakować jazdy samochodem producenta z Crewe. Panek Carsharing wczoraj wprowadził do oferty carsharingu Contiego GT pierwszej generacji :).

PS2. ***** ***