Alpine A110 znam bardzo dobrze. Testowałem już kilka wersji tej maszyny. Była A110 w sportowej odmianie S (test tutaj) i w wersji bazowej Pure (test tutaj). Tym razem w moje ręce wpadł egzemplarz Alpine A110 GT, czyli najbardziej luksusowy – o ile w sportowym A110 możemy w ogóle mówić o luksusie. Dodatkowo było to moje pierwsze spotkanie z A110 po delikatnym liftingu.

Jeśli chcecie poczytać o historii marki, rajdowym rodowodzie modelu A110 i innych ciekawostkach związanych z marką Alpine to odsyłam do testu wersji Pure, gdzie trochę się rozpisałem (klik.).

alpine a110 gt, a110, alpine a110, a110 gt, test, a110s, a110 s, alpine a110

Outside

Alpine A110 GT (GRAND TOURISME) wyróżnia się smukłą, aerodynamiczną sylwetką, która nawiązuje do oryginalnego modelu A110. Samochód jest kompaktowy i lekki, co podkreślają jego wymiary: długość 4180 mm, szerokość 1798 mm i wysokość 1252 mm. Jego masa własna wynosi zaledwie 1119 kg, co jest imponującym wynikiem w klasie sportowych coupe.

Przód samochodu charakteryzuje się niskim, agresywnym grillem, dużymi reflektorami LED o unikalnym kształcie nawiązującym do klasycznego A110 i wlotami powietrza zapewniającymi optymalne chłodzenie podzespołów. Tył samochodu wyposażony jest w charakterystyczne, wąskie światła LED oraz centralnie umieszczony wydech, co podkreśla sportowy charakter A110 GT. Design nie jest wulgarny ale na pewno przyciąga wzrok i zaciekawienie kierowców.

Testowy egzemplarz został pomalowany w ekstrawagancki zielony kolor. Barwa nazywa się Vert Tilleul. Zostało wyprodukowanych tylko 110 egzemplarzy w tym kolorze, a mój posiadał numer 020/110. Uzupełnieniem całości są przepiękne, 18″ felgi i złote zaciski hamulcowe

Inside

Wnętrze Alpine A110 GT jest zaprojektowane przede wszytkim z myślą o kierowcy. Fotele kubełkowe (Sabelt® Six-way Comfort), które w wersji GT zostały obszyte wysokiej jakości skórą, oferują doskonałe trzymanie boczne i komfort na długich trasach. Posiadają regulację w 6 płaszczyznach do której nie potrzeba dodatkowego klucza (w wersji S bez odpowiedniej nasadki z fotelem się nic nie zrobi).

Deska rozdzielcza jest minimalistyczna. Przed kierowcą znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników, który wyświetla różne informacje w zależności od wybranego trybu jazdy. Grafika jest bardzo nowoczesna i ma w sobie pierwiastek sportowego klimatu. Środkowa konsola mieści ekran dotykowy systemu multimedialnego, który w wersji poliftingowej wreszcie został wyposażony w Apple CarPlay. Ale sam w sobie system jest nadal archaiczny i nie przystoi do tego modelu. Mam nadzieję, że przy nieco większym lifcie wreszcie pojawi się rozwiązanie multimediów na miarę XXI wieku.

Materiały użyte we wnętrzu są wysokiej jakości, a detale takie jak aluminiowe nakładki na pedały i wstawki z włókna węglowego i alcantary podkreślają sportowy charakter auta. Przestrzeń bagażowa jest ograniczona, co jest typowe dla tego segmentu. Jednak dwa bagażniki (z tyłu 100 litrów i z przodu 96 litrów) są wystarczająca żeby wrzucić bagaż na weekendowy wypad za miasto.

alpine a110 gt, a110, alpine a110, a110 gt, test, a110s, a110 s, alpine a110

Engine

Silnik w Alpine A110 po liftingu się nie zmienił. Model GT jest napędzany przez 1.8-litrowy silnik turbo o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. Silnik ten jest sparowany z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC, która zapewnia błyskawiczne zmiany przełożeń.

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy, co jest imponującym wynikiem w tej klasie. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Co ciekawe A110 w wersji S ma standardowo podniesiony vmax do 260 km/h, a z pakietem Aero limit został ustawiony na 275 km/h.

Alpine A110 GT jest również wyposażony w zaawansowany system zawieszenia z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu, co gwarantuje doskonałą kontrolę nad pojazdem i precyzyjne prowadzenie.

alpine a110 gt, a110, alpine a110, a110 gt, test, a110s, a110 s, alpine a110

Drive

Alpine A110 GT oferuje wyjątkowe doznania z jazdy dzięki idealnemu wyważeniu i niskiej masie własnej. Układ kierowniczy jest precyzyjny i bezpośredni, co pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zawieszenie jest doskonale zestrojone, zapewniając komfort jazdy na co dzień oraz pewność prowadzenia na torze wyścigowym.

Systemy wspomagające kierowcę, takie jak kontrola trakcji i stabilizacji, działają dyskretnie, pozwalając na pełne wykorzystanie możliwości samochodu bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa. Hamulce, dostarczane przez firmę Brembo (w GT i S są większe niż w standardowym A110), są bardzo skuteczne i odporne na przegrzewanie, co jest kluczowe podczas intensywnej jazdy.

Auto standardowo wyjeżdża na oponach Michelin Pilot Sport 4. Z przodu mają rozmiar 205/40, a z tyłu 235/40.

Cena

Alpine A110 dostępne jest w kilku wersjach. Koszt bazowej odmiany startuje od 293 900 zł. Za wersję GT musimy zapłacić od 345 900 zł. Za wersję S od 355 900 zł. Aktualnie w ofercie są jeszcze dwie odmiany francuskiego bolidu. Wersja S Enstone Edition kosztuje od 392 000 zł, a najbardziej hardkorowa odmiana A110 R Turini wymaga głębokiego portfela bo jej cena startuje od 490 000 zł. Największym konkurentem Alpine A110 wydaje się Porsche 718 Cayman S PDK z pakietem Chrono, który ma bardzo zbliżone osiągi.

W Alpine A110 GT z ciekawszych opcji możecie dobrać:
– lakiery – 4600 PLN, 10 000 PLN, 25 400 PLN
– felgi 18″ – 4200 PLN
– kolorowe zaciski hamulcowe – 2100 PLN
– pakiet Atelier Collections – 99 000 PLN
– oklejenie French Signature – 7100 PLN
– pakiet mikrofibra – 8600 PLN
– system Alpine Telemetrics – 1700 PLN

alpine a110 gt, a110, alpine a110, a110 gt, test, a110s, a110 s, alpine a110

To jak?

Alpine A110 GT to samochód, który łączy w sobie klasyczny design z nowoczesnymi technologiami i doskonałymi osiągami. Jest to idealny wybór dla miłośników motoryzacji, którzy cenią sobie dynamiczną jazdę i niepowtarzalny styl. Mimo pewnych kompromisów w zakresie praktyczności, takich jak ograniczona przestrzeń bagażowa, multimediów i wygody A110 GT dostarcza wyjątkowych wrażeń za kierownicą. Jest godnym następcą legendarnego A110, a w wersji GT może być świetnym kompanem nawet w dalekich wycieczkach.

Galeria x Alpine A110 GT

Alpine A110 GT
Lekka konstrukcja i doskonałe prowadzenieŚwietne osiągiWyjątkowy design nawiązujący do klasykiBardzo dobre fotele SabeltNiezła skrzynia EDCDobrej jakości materiały
System multimedialnyOgraniczona przestrzeń bagażowaTwarde plastiki w niektórych miejscachDesign kluczyka mógłby być lepszyWysoka cena
86%Wynik ogólny
#carspotting_fame84%
#silnik82%
#skrzynia_biegów79%
#prowadzenie90%
#fun91%
#wygląd90%
Ocena czytelników 2 Głosów
84%