Volkswagen ID. Buzz to auto, które po prostu musiało się pojawić. Elektryczny van, który przyciąga uwagę zarówno swoim nowoczesnym designem, jak i nawiązaniem do klasycznego modelu Volkswagen Transporter, znanego również jako „Bulli” i „Ogórek”. Volkswagen ID. BUZZ łączy w sobie elementy nostalgii z nowoczesnymi rozwiązaniami, a taki mix lekko namieszał na rynku motoryzacyjnym.

volkswagen, idbuzz, id.buzz, id. buzz, vw, test

Outside

ID. Buzz na pierwszy rzut oka wyróżnia się futurystycznymi, ale jednocześnie znajomymi kształtami. Design pojazdu nawiązuje do ikonicznego Transportera z lat 60., zachowując jednocześnie nowoczesne linie i elementy stylistyczne.

Z przodu pojawiły się charakterystyczne LED-owe światła w opływowym kształcie (fajnie się unoszą podczas uruchamiania samochodu) oraz jednolity pas świetlny łączący reflektory. Volkswagen wyposażył Buzz’a w bardzo duże logo marki, co ponownie jest nawiązaniem do klasycznego Transportera i wygląda świetnie.

Duże przeszklenia boczne zapewniają doskonałą widoczność, a zarazem przywodzą na myśl okna rozmieszczone w klasycznym „Ogórku”. Mimo swoich gabarytów nadwozie auta wydaje się aerodynamiczne i opływowe. Jest to ważne, szczególnie w elektrykach, gdzie zmniejszenie oporu powietrza wpływa na poprawę efektywności energetycznej.

Z tyłu pojawiły się światła LED i podświetlana blenda, która ciągnie się przez całą szerokość klapy bagażnika. Bardzo duże logo Volkswagena i napis ID. BUZZ.

Inside

Wnętrze ID. Buzz jest przestronne, nowoczesne i funkcjonalne. Volkswagen zadbał o to, aby użytkownik czuł się komfortowo i jednocześnie miał do dyspozycji wszystkie najnowsze technologie.

Deska rozdzielcza jest minimalistyczna, z dużym, centralnym ekranem dotykowym, który służy do obsługi wszystkich systemów pokładowych, multimediów, nawigacji oraz ustawień pojazdu. Przed kierowcą znajdują się cyfrowe zegary, które wyświetla najważniejsze informacje o pojeździe. Jest to super pomysł bo w samochodach wyposażonych tylko w centralny ekran brakuje mi takiego rozwiązania.

Siedzenia są wygodne i ergonomiczne, z możliwością szerokiej regulacji. Dzięki temu zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą dostosować pozycję siedzenia do swoich potrzeb. Sprawdzają się świetnie w długich trasach, a wysoka pozycja za kierownicą poprawia widoczność we wszystkich kierunkach.

Volkswagen ID. Buzz oferuje dużo miejsca zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Modułowa konstrukcja wnętrza umożliwia różne konfiguracje siedzeń i przestrzeni bagażowej, co czyni ten pojazd bardzo wszechstronnym. Do tego wiele przemyślanych schowków i zakamarków, gdzie można przechowywać różne przedmioty, jak np. zestaw kabli do ładowania.

Jazda

ID. Buzz wyposażony jest w nowoczesny napęd elektryczny, który oferuje zarówno dynamikę, jak i efektywność. Auto, które otrzymałem do testu było wyposażone w standardową jednostkę o mocy 204 koni mechanicznych oraz akumulator o pojemności 77 kWh. Taka kombinacja sprawia, że auto pomimo swoich gabarytów i sporej wagi, jest wystarczająco dynamiczne i ma sensowny zasięg. Producent podaję liczbę 416 km jako zasięg na jednym ładowaniu i może byłoby to osiągalne przy idealnych warunkach ale ja nie zbliżyłem się do tej liczby. Maksymalnie udało mi się przejechać około 360 km bez podłączania ID. Buzz do gniazdka.

Dzięki natychmiastowemu momentowi obrotowemu charakterystycznemu dla elektryków, ID. Buzz nabiera prędkości bardzo płynnie. Setka pojawi się na zegarach po 10.2 s, co nie jest takim złym wynikiem jak na auto o masie własnej 2488 kg. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h, co jest wystarczające, choć ja nie lubię takich kagańców.

Jeśli chodzi o ładowanie to ID. Buzz bardzo dobrze przyjmuje energię ze wszystkich ładowarek. Podłączałem auto do domowego gniazdka i szybkich stacji dostępnych w mieście. Producent podaje, że maksymalna moc ładowania na DC to 170 kW. Mi udało się osiągnąć maksymalną prędkość 148 kW.

Volkswagen ID. Buzz jest naszpikowany nowoczesnymi technologiami, które mają na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa podróży. Pojazd wyposażony jest w liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola czy automatyczne hamowanie awaryjne. Do tego duży, centralny ekran dotykowy umożliwia łatwy dostęp do wszystkich funkcji pojazdu. System obsługuje Apple CarPlay i Android Auto, co pozwala na łatwą integrację smartfonów. Całość działa naprawdę bardzo płynnie i intuicyjnie.

Ekologia

Volkswagen tworząc model ID. Buzz chciał żeby był to pojazd, który jest przyjazny dla środowiska nie tylko ze względu na elektryczny napęd, ale również dzięki wykorzystaniu ekologicznych materiałów. Dlatego wprowadził kilka ciekawych rozwiązań:

– materiały we wnętrzu pochodzą z recyklingu, np. tapicerka wykonana jest z przetworzonych butelek PET.
– fabryki produkujące ID. Buzz są zasilane energią odnawialną, co zmniejsza ślad węglowy pojazdu już na etapie produkcji.

Cena?

Cena Volkswagen ID. Buzz startuje od 282 605 zł. Za tą kwotę otrzymamy auto w wersji Pro. Z ciekawszych opcji można dorzucić do konfiguratora następujące rzeczy:

– lakier – od 4360 do 11060 zł netto
– 21″ felgi – 4420 zł netto
– pakiet infotainment plus – 6590 zł netto
– pakiet wnętrze premium style plus – 10280 zł netto
– pakiet assistance plus – 9200 zł netto
– pakiet komfort plus – 8190 zł netto
– pakiet open & close plus – 8220 zł netto

Więc jeśli chciecie doposażyć Ogórka w dużo opcji to cena robi się naprawdę pokaźna. Moja wersja testowa została wyposażona w dodatki za łączną kowtę 58750 zł netto, czyli 72262,50 zł brutto.

Jeśli chcemy mieć wersję Cargo to będzie ona nieco tańsza. Cena ID. Buzz w wersji „blaszak” startuje od 280 342 zł.

volkswagen, idbuzz, id.buzz, id. buzz, vw, test, warsawcars

To jak?

Volkswagen ID. Buzz to pojazd, który łączy w sobie najlepsze cechy klasycznych vanów z nowoczesną technologią i ekologicznym podejściem. Przestronne i funkcjonalne wnętrze, zaawansowane systemy asystujące oraz dynamiczny napęd elektryczny czynią go idealnym wyborem dla rodzin i osób ceniących sobie komfort oraz ekologię. Volkswagen udowodnił, że możliwe jest stworzenie nowoczesnego pojazdu, który jednocześnie nawiązuje do bogatej historii marki, oferując przy tym wszystkie zalety współczesnych samochodów elektrycznych.

Galeria x Volkswagen Id. Buzz

Volkswagen ID. Buzz Pro
genialny wyglądciekawy designduża przestrzeńwygodne foteledużo ułatwień dla podróżnychnawiązania do klasycznego VW
wysoka cenaczekamy na GTX
72%Wynik ogólny
#carspotting_fame50%
#silnik68%
#skrzynia_biegów71%
#prowadzenie74%
#fun81%
#wygląd90%
Ocena czytelników 1 Głosuj
78%