Jedziemy z dziewiątym Moto Weekiem. Jeśli chcesz poczytać poprzednie zajrzyj tutaj.

Porsche Cayenne Coupe

Jakiś czas temu pokazywałem Wam szpiegowskie zdjęcia Porsche Caynne Coupe, a teraz czas na oficjalne. Trzeba przyznać, że wygląda naprawdę nieźle – to chyba dotychczas najładniejsze podejście do „suva coupe” nie tylko w grupie VAG, ale i w ogóle.

Na start będzie dostępny podstawowy silnik 3.0 V6 o mocy 340 koni (0-100: 6 sek.) i 550-konne 4.0 V8 w wersji turbo (ta z kolei rozpędza się do setki w 3.9 sekundy). Ceny odpowiednio 411 i 720 tys. zł. Niezły rozrzut.

Ciekawą opcją jest pakiet obniżający masę – i tak możecie np. zdecydować się na karbonowy dach albo felgi co w przypadku bazowego Cayenne da Wam setkę na liczniku o 0.1 sek. szybciej.

BMW 2 Gran Coupe

BMW zapowiedziało nowy model, dwójkę w wersji Gran Coupe. Będzie ona bazowała na przednionapędowej platformie i konkurowała przede wszystkim z Mercedesem CLA. Warto dodać, że BMW ma od ponad roku w ofercie klasycznego sedana w serii 1, ale sprzedaje go tylko w Chinach (a szkoda).

Można się spodziewać, że pierwszą zaprezentowaną wersją 2 GC będzie M235i z napędem xDrive które z silnika 2.0 R4 wyciągnie trochę ponad 300 koni. Premiera za 2 tygodnie.

Nowe Volvo S60 w Polsce

Mimo, że premiera nowego Volvo S60 odbyła się w czerwcu 2018, to ten model nie był dotychczas dostępny w Polsce. Volvo jednak w końcu odpaliło konfigurator i okazuje się, że na razie nowe S60 dostaniemy tylko w wersji T4 (2.0 benzyna 190 koni, napęd na przód) i T5 (2.0 250 KM, FWD i AWD). Niestety brak na razie informacji o przyspieszeniach, wiadomo tylko, że zarówno T4 jak i T5 dostępne będą tylko z automatem. Diesli zgodnie z zapowiedziami nie będzie.

Ceny startują od 165 tysięcy za wersję T4 R-Design. Porównywalne Audi A4 2.0 TFSI Sport o mocy 190 koni z automatyczną skrzynią kosztuje 172 400 zł, a Mercedes C200 AMG Line o mocy 184 koni to koszt 178 069 zł.

Ja czekam na wersję T6 AWD i hybrydowe T8/T8 Polestar :).

Facelifting Mercedesa GLC Coupe

Mercedes pokazał GLC Coupe po liftingu. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to przygotowałem poniżej zabawę z serii znajdź pięć różnic ;). No dobra, może z sześć. We wnętrzu zmian jeszcze mniej, ale oprócz LCDków zamiast klasycznych zegarów dostajemy także najnowszy system multimediów MBUX znany z klasy A co jest bardzo pozytywną zmianą (poliftowa klasa C na niego się niestety nie załapała).

Jeśli chodzi o nowości pod maską to mamy dwulitrowe benzyny z EQ Boost (o mocy 197 i 258 koni) oraz nowego diesla 2.0 – tutaj będzie do wyboru 163. 194 lub 245 KM. O wersjach AMG na razie nic nie wiadomo, ale z pewnością pojawią się w ciągu kilku miesięcy.