Koniec roku to zawsze czas podsumowań, dlatego przygotowałem top 7 samochodów, które miałem okazję testować w mijającym roku. Królują samochody niemieckie, ale to głównie dlatego, że w tych markach (i salonach) na wieść o tym, że samochód ma być pokazany na Instagramie nie następuje krępująca cisza w słuchawce. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będe miał okazję zaprezentować Wam także mocne samochody z innych części Europy i świata.

Dziękuję wszystkim, którzy użyczyli mi samochodów do testów. Wielka piątka dla Mercedes-Benz, Renault, Jaguar – Land Rover, Audi RW, Skoda, Vanfleet, FCA, Volvo Car Poland. Dziękuję Ford/Mazda Bemo Motors! Ogromne podziękowania też dla Adasia i Audi/VW Krotoski-Cichy Warszawa!

Przy okazji życzę Wam żeby nowy 2018 rok był dla Was najlepszym rokiem ever!

No to zaczynamy:

7. Mercedes-AMG GLC43 Coupé

Świetna kombinacja pojemnego i “wszystkomającego” SUVa z właściwościami jezdnymi hothacza. Bardzo dobrze sprawdza się w mieście jak i na autostradzie. Gdyby był wyposażony w aktywny wydech AMG, bardziej intuicyjny system multimedialny, a tylna szyba nie miałaby tylko funkcji dekoracyjnej to ocena byłaby jeszcze wyższa.

Ocena: 76%
Link do testu: http://warsawcars.pl/2017/03/27/glc43/

 

6. Mercedes-Benz E400 Coupé

Luksusowy krążownik z wnętrzem prawie jak w klasie S. Idealny na długie trasy i mimo, że nie ma znaczka AMG to oferuje bardzo dobre osiągi. Testówka jednak była dość nerwowa na koleinach i dziurach, no i znowu te Mercedesowskie multimedia…

Ocena: 77%
Link do testu: http://warsawcars.pl/2017/12/12/mercedes-benz-e400-coupe-w-drodze-do-s-klasy/

 

5. Volkswagen Golf R mk7.5

Wersja poliftowa jest nierówna – z jednej strony lepsze osiągi i skrzynia, z drugiej “wykastrowany” wydech i średnio wygodne multimedia. Ale i tak to doskonały hothatch (albo kombi), który pozwoli Wam rządzić na światłach i na autostradzie.

Ocena: 79%
Link do testu: http://warsawcars.pl/2017/09/12/golf-r-mk7-polift-gdzie-ten-dzwiek/




4. Ford Focus RS

Długo czekałem na możliwość testu tego samochodu i kiedy wreszcie się udało nie zawiodłem się. Szybki, dobrze brzmiący i odpowiednio agresywny z wyglądu. Do tego AWD + manual, jak w starych dobrych Evo czy STI i poczucie integracji samochodu z kierowcą. Z drugiej strony, martwią informacje o padających silnikach, a wnętrze i pozycja za kierownicą nie są najlepsze.

Ocena: 80%
Link do testu: http://warsawcars.pl/2017/07/31/focus-rs-iii/

 

3. Audi S3

Jesteśmy na podium. S3 to niby to samo co Golf R, ale jednak wszystko jest w nim trochę lepsze (no i cena odpowiednio wyższa). W dodatku ma wersję czterodrzwiowej limuzyny, a przecież sedany są lubiane w naszym kraju. Z drugiej strony jeśli chcemy kombi to musimy brać Golfa. Całe porównanie obu samochodów w teście, do którego link poniżej.

Ocena: 81%
Link do testu: http://warsawcars.pl/2017/12/01/audi-s3-vs-golf-r/

 

 

2. Mercedes-AMG C43 Cabrio

Szybki, świetnie brzmiący (z aktywnym wydechem), do tego cabrio. Co ma również swoje wady (jak mały bagażnik), ale możliwość napawania się tym dźwiękiem przy otwartym dachu to była jedna z najprzyjemniejszych chwil podczas moich tegorocznych testów. Multimedia takie jak w GLC i E, czyli mocno średnie, ale poza C43 tym samochód (prawie) bez wad.

Ocena: 83%
Link do testu: http://warsawcars.pl/2017/07/12/c43-i-love-you/

 

1. BMW i8

Statek kosmiczny, który wyprzedza swoje czasy i robi na drodze większe wrażenie niż 3x droższe supercary mimo, że pod maską ma tylko skromne 1.5 dopalane przez silniki elektryczne. Chyba tylko za Arteonem oglądało się więcej ludzi na światlach ;). Szkoda tylko, że wnętrze trochę rozczarowuje, bo nie jest już tak kosmiczne jak karoseria.

Ocena: 84%
Link do testu: http://warsawcars.pl/2017/04/02/i8/