W najnowszym Moto Weeku dwa klasyki w nowych, specjalnych wersjach – Ford Mustang Mach 1 oraz Volkswagen Golf GTI Clubsport. A i jest jeszcze coś o Lexie…

Powrót kultowej wersji Mustanga

Ford potwierdził, że Mustang Mach 1 będzie dostępny w Europie. W tej wersji silnik 5.0 V8 został rozkręcony do 460 koni, a setkę osiąga w 4.3 sekundy. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, to do wyboru będzie zarówno klasyczny, 6-biegowy manual, jak i 10-biegowy automat.

Oprócz okolicznościowych emblematów, Mustanga Mach 1 wyróżniają między innymi czarne pasy na karoserii, zmienione zderzaki i grill, spoiler z tyłu czy dedykowane modele felg.

Nowy Mach 1 pojawi się w salonach na początku 2021 roku. Mój test wersji GT tutaj.

Kolejny mocny hot-hatch

Volkswagen pokazał nowego Golfa GTI z dopiskiem Clubsport. W tej wersji, 2 litrowy silnik TSi rozwija 300 koni i napędza tylko przednie koła. Nie są znane jeszcze osiągi tego modelu, ale mimo skrzyni DSG w przypadku napędu FWD nie ma co się spodziewać cudów – czas do setki będzie raczej lekko poniżej 6 sekund.

Dobre mają być możliwości torowe nowego Clubsporta – w jego systemie nazwanym Vechicle Dynamics Manager zostały zaprogramowane specjalne ustawienia z myślą o uzyskaniu jak najlepszych czasów na Nurburgringu.

Eksodus Lexusa

Jeśli mieliście nadzieję na zakup nowej generacji Lexusa CT, IS lub RC to niestety się nie doczekacie. Lexus podjął decyzję o usunięciu z oferty europejskich dilerów tych trzech modeli. Przyczyna jest oczywista. Japoński koncern postanowił promować swoje crossovery i SUV’y.

Posunięcie producenta ogólnie nie dziwi, bo te modele zaczęły ostro odstawać od konkurencji. O ile jeszcze CT200h (mój test niedługo) bronił się niską ceną – za niecałe 90 tysięcy trudno kupić kompaktowa hybrydę o podobnej mocy i wyposażeniu nawet wśród marek popularnych, to już w przypadku coupe RC300h cena 202 900 zł (obniżona z 254 tysięcy) za 8.6 sekundy do setki była wybitnie mało zachęcająca na tle konkurencji. BMW za tyle samo sprzedawało o wiele szybsze 430i z napędem xDrive.

W ofercie pozostanie coupe/cabrio LC, SUVy w trzech rozmiarach, czyli UX, NX i RX, oraz dwa sedany – ES i LS.